Fråga hudläkaren – få svar inom ett dygn

Fråga hudläkaren - få svar inom ett dygn

Har du upptäckt hudförändringar, födelsemärken, hudåkomma som växer eller utslag som oroar? Få svar på dina frågor inom ett dygn genom Netdoktors nya tjänst ”Fråga hudläkaren”.

Alla får någon gång utslag och prickar på huden. De väcker alltid en del frågor: Vad är det? Smittar det? Är det farligt?

”Fråga hudläkaren” är en tjänst som ger människor möjlighet att snabbt komma i kontakt med en hudspecialist. Tjänsten innebär rådgivning av en hudexpert där man får svar på frågor inom 24 timmar. För att få ett utlåtande om en hudåkomma krävs det att man skickar en fråga och bild på hudförändringen till hudläkaren.

Rådgivningen ska betraktas som ett komplement till annan sjukvårdsrådgivning och ersätter inte ett läkarbesök. Användaren får ingen absolut diagnos, utan medicinsk information kring hudproblemet. Den hudläkare som svarar på den inskickade frågan med tillhörande bild ger en utförlig bedömning. Tjänsten kostar 100 SEK.

-Jag ville hjälpa människor att få snabb hjälp när de är oroliga för sina hudutslag, därför startade jag denna tjänst, säger Alexander Börve, grundaren av tjänsten och som till vardags arbetar som läkare på Sahlgrenska universitetssjukhuset.

Tjänsten ”Fråga hudläkaren” är ett samarbete mellan Netdoktor och iDoc24.

Besök tjänsten här >>

Bli ett fan av Netdoktor på Facebook
Följ Netdoktor på Twitter
Läs Netdoktors blogg

Fakta om Netdoktor
Netdoktor.se är Sveriges ledande hälsoportal med 600 000 besök varje månad och omkring 200  000 medlemskap inom 30 olika communities. Bakom Netdoktor.se står ett redaktionellt team av Sveriges ledande läkare, journalister och webbutvecklare som besvarar medlemmarnas frågor och erbjuder hälsonyheter, fakta och erfarenhetsutbyte via forum och bloggar. Det redaktionella materialet är under oberoende kontroll av Netdoktor och dess medicinska experter. Netdoktor driver även NetdoktorPro – medicinskt verktyg för läkare.

1 Response to “Fråga hudläkaren – få svar inom ett dygn”


  1. 1 Charlotte Tindberg juni 13, 2016 kl. 8:51 f m

    Hej! Jag undrar om man kan sola när man tar Medicin? Jag tar sertralin och concerta. Har alltid blivit brun innan, men nu varje år vågar jag knappt vara i solen, jag skyddar mej med spf 50 Ändå får jag utslag och blir fläckigt rödbrun Bara jag ska ut. Solar jag blir det bara fläckar
    Jag har tagit maxosol i 2 veckor, expediten sa att det skyddar hyn inne från, så jag ger det ett försök.

    Men kan det vara så att min medicin påverkar hormonerna och hyn så att jag bli fläckigt brun?
    Eller kan jag vara allergisk mot kemiskt solskydd?


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




www.netdoktor.se

Netdoktor på Twitter

RSS Nyheter från Netdoktor

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Skriv in din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen via e-post.

Gör sällskap med 1 389 andra följare


%d bloggare gillar detta: