Vilken träningsform funkar bäst för dig?

Vilken träningsform funkar bäst för dig?

Vilken träningsform funkar bäst för dig?

Vilken träningsform funkar bäst för dig? Svaret på frågan är inte självklar för många. Därför lanserar vi nu vår första expertchatt av tre under vår ”Kom i Form” – special.

Chatta med Linus Johansson, legitimerad sjukgymnast och personlig tränare, tisdagen den 1 februari klockan 17.00.

”Jag arbetar med min kropp som jag vill att andra ska arbeta med sin kropp” säger Linus Johansson i en intervju med Netdoktor.

Att vara fysiskt aktiv är viktigt. Studier visar att en tredjedel av landets befolkning inte kommer upp i den rekommenderade nivån av fysisk aktivitet per dag.

”Själv tränar jag i den dos som jag tror mig kunna träna resten av mitt liv. Och det är ungefär 3-4 gånger i veckan”. Linus menar att man inte ska slita ut kroppen för tidigt genom att träna för mycket.

Missa inte chatten den 1 februari klockan 17.00, men kan du inte medverka i realtid – ställ din fråga redan nu!

Netdoktors ”Kom i Form”-special ska inspirera, motivera och främja god hälsa!

/ Bessie, Netdoktorredaktionen

0 Responses to “Vilken träningsform funkar bäst för dig?”



  1. Kommentera

Kommentera

www.netdoktor.se

Netdoktor på Twitter

RSS Nyheter från Netdoktor

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Skriv in din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen via e-post.

Gör sällskap med 1 425 andra följare


