Bli expert på dig själv!

Blossom Tainton på mässan Allt för hälsan 2010

Blossom Tainton på mässan Allt för hälsan 2010

Netdoktor befinner sig på mässan ”Allt för hälsan”. Årets tema är passion och konferencier är energiknippet Blossom Tainton.

Vad är passion för dig?
För mig är passion att addera kärlek och inlevelse i det man gör, allt från ens arbete, förhållande med partner, barn och vänner och träning. Hälsa ska jämt verka så chickt och hurtigt, men ibland är det inte särskilt kul. Det handlar om att hitta passion och drivkraft i allt man gör.

Blossom menar vidare att man måste hitta gnistan och känna att man brinner för det man gör. Fråga dig själv: var är nerven någonstans?

– When you add love to you profession, it becomes a passion, säger hon med ett stort leende.

Det har varit en hektisk men fantastisk dag, berättar hon. Och för tredje året i rad är Blossom konferencier för mässan.

Hur känns det?
– Kul! Det är helt klart rätt forum för min del och att mässan är nöjda med min insats tar jag som en komplimang.

Var får du din energi ifrån?
– Energi föder energi. Jag är väldigt lugn egentligen och skulle lika gärna kunna ligga på soffan och pilla mig i naveln. Det är inte många som tror det, säger Blossom sasmtidigt som hon tuggar i ett stort äpple. Jag får energi från alla jag möter, alla förväntansfulla människor, från miljöer och glada ansikten. Välj din omgivning brukar jag säga. Ger dom energi eller snor de energi?, fortsätter hon.

Blossom är bland annat aktuell med ett nytt magasin, Blossom Magazine. Den så kallade KTA-filosofin (Kost, träning och attityd) är central för magasinet.

Kan du sammanfatta KTA-filosofin?
Den innebär lika delar av allt. Det är en helhetsfilosofi. Det handlar inte om att enbart träna rumpa, mage eller ben. Filosofin handlar om hela kroppen i sig. Stora funktionella övningar för hela kroppen.

Varför är attityden så viktig i den här filosofin?
Tanken är allt, för allt sitter i huvudet. Träning ska inte ses som ett straff, det är bara idiotiskt. Det finns många som tänker ”usch , jag måste börja träna för jag är tjock. Människor måste bli bättre på att vända på sin dåliga attityd. Tänk istället ”utgångsläget är perfekt, nu ska jag boosta mig själv”. Belöna dig själv god hälsa, det i sin tur föder inspiration. Medvetandegör din attityd och bli expert på dig själv.

Läs mer om Träning och kost på Netdoktor

/ Bessie, Netdoktorredaktionen

Kommentera

www.netdoktor.se

Netdoktor på Twitter

RSS Nyheter från Netdoktor

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Skriv in din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen via e-post.

Gör sällskap med 1 426 andra följare


